الأعضاء الإشتراك و التسجيل

الملتقيات
ADs

تجمع طلاب الدكتوراه - المرحلة التاسعة ( 9 )

تجمع طلاب الدكتوراه - المرحلة التاسعة ( 9 )

NOTICE

تنبيه: هذا الموضوع قديم. تم طرحه قبل 3900 يوم مضى, قد يكون هناك ردود جديدة هي من سببت رفع الموضوع!

قائمة الأعضاء الموسومين في هذا الموضوع

1. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous X
    قدمت قبل نتايج الترشيح احتياط يعني اكثر من شهر ونص و ردو عليا قبل امس بالقبول و بداية الدراسه بفبراير ولكن ماظن اقدر اطلع لحد الان ماقررت لان الجامعات الي ابيها بيقفل التقديم بديسمبر يعني ماعندي الا خريف 2015 هذا اذا قدرت اجيب قبول دكتوراة إن شاء الله

( تمت المشاركة باستخدام تطبيق مبتعث )
    نفس اللي صاير معي ومع اغلب طلاب الدكتوراه القبول ومرحلة اللغه للجي ار اي انا للحين ماادري على اي كورس اسجل بس ع الاغلب شهر مايو
    الله يوفقنا جميعا ويسهل امور القبول يارب قبول الجامعه هو اكثر شي افكر فيه

7 "
  2. مرحبا

حابه اعرف هل في احد منكم ماجستير اداره عامه

يسااعدني كيف اختار للدكتوراه أي قسم يعتبر امتداد للاداره العامه

باستماره الابتعاث اخترت ماليه او تمويل بس الظاهر صعبه جدا ويمكن ماتعتبر امتداد للاداره العامه

هل اقدر اغير التخصص بعدين او لا

وايش تنصحوني باي مدينه ادور قبول معهد ويكون في نفس المدينه جامعات للدكتوراه في الاداره وسهل قبولها
    وكمان مدينه تكون كويسه من كل النواحي لانه معايه طفلين ( 4 سنوات و6 سنوات)
    واسفه للاطاله بس ماسبق درست بره ومتخوفه
    يعطيكم العافيه
    7 "
  3. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Concepts
    شيكت اوراقي وصحيح كلامك لقيت االورقه من ضمن اوراق التخرج مذكور فيها ان دراستي بالانجليزيه معناها بنتظر الضمان وبعدين برسل الاوراق للمعهد

في لي رد ع احد الاخوان عن طريقة التسجيل لكابلن كم صفحه ورا.. احفظي وقتك وتعبك
    7 "
  4. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbDuLrAoOf
    في لي رد ع احد الاخوان عن طريقة التسجيل لكابلن كم صفحه ورا.. احفظي وقتك وتعبك
    اطلعت عليه بس للحين محتاره ماادري على اي كورس اقدم
    لان في اكثر من جامعة ناويه اقدم عليها بعض الجامعات تطلب توفل وبعضها جي ار اي ..

7 "
  5. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Concepts
    اطلعت عليه بس للحين محتاره ماادري على اي كورس اقدم
    لان في اكثر من جامعة ناويه اقدم عليها بعض الجامعات تطلب توفل وبعضها جي ار اي ..

ايش جاب التوفل في الموضوع؟؟! شرط اللغه ملغي بحكم تخرجك من استراليا وانا هنا اتكلم عن شرط قبول الماستر
    7 "
  6. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbDuLrAoOf
    ايش جاب التوفل في الموضوع؟؟! شرط اللغه ملغي بحكم تخرجك من استراليا وانا هنا اتكلم عن شرط قبول الماستر
    انا دكتوراه مش ماستر و اللي فهمته اني اقدر اروح ب قبول كورس جي ار اي مدته اربع شهور صح كلامي ولا في كلام ثاني ماعرفه !!

7 "
  7. السلام عليكم ..

انا اتخاطبت مع كابلن .. عشان اجيب القبول لي ال جي آر إي .. وهذا ملخص اجابتهم لي ..

١- أول ايميل رسلت لهم هو اني استفسر عن طريقة التقديم والجدول لسنه ٢٠١٤ .. ورسلو لي البروسس كامله للتسجيل

Dear Student,

Thank you for contacting Kaplan Test Prep. We appreciate your interest in our courses and are eager to get you enrolled as soon as possible.

Please complete the online application by correctly filling out the information in the link below. Please be sure to complete all sections on this form. Do understand that SACM does not pay for online (Anywhere/On Demand) or tutor (one-on-one) courses. Also note that Kaplan Test Prep (KTP) only offers part time courses. If you are interested in an I-20 full time course, you will have to contact Lou Endoma (Lou.Endoma@kaplan.com), Catrina Cummings ( Catrina.Cummings@kaplan.com ), or Shakhnoza Salikhova (Shakhnoza.Salikhova@kaplan.com) at Kaplan International Colleges (KIC).

SACM/SACB Enrollment Application - Formstack

(*Please include your apartment number in the address section of the application. Without this, the books will not be shipped to the correct address. Also note that you can find your primary class code and all available courses in your area by visiting our website at Kaplan Test Prep | Saudi Arabian Scholarship Students ). Also, if you are interested in a GRE Verbal Basics Course, please contact us to see if there is one running in your area (as they only run on a limited basis). If you want more information about the GRE Verbal Basics courses, please let us know.

Upon receipt and review of the submitted application, the Grad International Scholarship Advisor will send you an email with your Acceptance Letter for the desired course. As soon as you receive the Acceptance Letter, please send the letter to your SACM assigned Advisor by raising a training request on the SACM portal and requesting a Financial Guarantee. (You can locate your Advisor by visiting Employee Directory and selecting your Academic Affairs region). Be sure to request that the dates on the Financial Guarantee match the dates on your Acceptance Letter and that the Financial Guarantee be addressed to Kaplan Test Prep in New York.

Once the Advisor receives the letter, he/she will issue you a Financial Guarantee. Please email your Financial Guarantee to grad.isa@kaplan.com. As soon as we receive the Financial Guarantee, you will then be enrolled into your class and will receive notification of the enrollment.

Thank you for your patience during this process. If you have any questions or concerns, please contact the Grad International Scholarship Advisor at grad.isa@kaplan.com. We look forward to your enrollment!

٢- وضحت لهم بعد كذا .. انه انا لسا ماتعامل مع SACM وانه حاليا تعاملي مع MOHE .. فردو لي الرد التالي ..

Once you receive the FG from MOHE, you will then still have to complete that application I sent (SACM/SACB Enrollment Application - Formstack) and send the Acceptance Letter we send you to your SACM advisor to request an FG for our course.

However, if you want to enroll into the course right away, log onto Welcome to Kaplan Test Prep and enroll in your course and pay out of pocket. Then, when you approved as a SACM student, complete the online application, we will send you an Acceptance Letter which you will send to SACM. Once SACM sends you an FG for Kaplan, we can go ahead and refund you your payment for the course.

Let me know how you wish to proceed.

آتمنى افدتكم .. انا اعتقد راح انتظر الضمان المالي واقدم على الاقتراح الاول .. ومتى ماتوصل ورقه القبول .. راح اصدر قرار الابتعاث .. وان شالله لا وصلت امريكا ويعينو لي ادفيسر .. راح اطلب منه يرسل ضمان مالي من SACM لهم ..

الله يوفق الجميع يارب ..
    7 "
  8. المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Concepts
    انا دكتوراه مش ماستر و اللي فهمته اني اقدر اروح ب قبول كورس جي ار اي مدته اربع شهور صح كلامي ولا في كلام ثاني ماعرفه !!

الله يسامح المشرفين حذفو موضوع كامل بهالخصوص كان بالامكان يوضح الصورة لكم ..عموماً اختي انتي سواء ماستر اودكتوراه وكانت درجتك العلميه السابقه من دوله ناطقه بالانجلش فالمسموح لك هو 6 اشهر كحد اقصى لتحضير اي اختبار مطالبه فيه سواء جي ار اي او جيمات او غيرهم.. وهنا فيه تفصيل بسيط وهو انك تدرسي اول كورس ل3 اشهر وبعدها بالامكان تعيدي نفس الكورس مجاناً وماحتدفع الملحقيه لكابلن قيمة الكورس الجديد بشرررررررط المواظبه في الحضور والواجبات في اول 3 اشهر..الملحقيه وفي حال قدمتي تقارير شهريه فحيمشي لك راتب لحد اقصى 6 اشهر وبعدها تطلبي تأجيل بعثة.
    7 "
63 من 86 صفحة 63 من 86 ... 135862636468 ...
ADs

قم بتسجيل دخولك للمنتدي او

الانضمام لمبتعث

Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.